کتاب Trading In The Zone مارک داگلاس

مارک داگلاس کیست؟

مارک داگلاس در سال ۱۹۴۸ متولد شد و در سپتامبر ۲۰۱۵ در ۶۷ سالگی در ایالت آریزونا در منزل خود چشم از جهان فروبست. مارک داگلاس توسط کتاب تریدر منضبط به شهرت رسید، و پس از آن شروع به برگزاری سیمنارهای آموزشی معامله گری کرد. به گفته خودش نوشتن کتاب اولش حدود هفت سال و نیم زمان می برد و این کتاب در سال ۱۹۹۰ منتشر می شود.

کتاب دوم مارک داگلاس Trading In The Zone است که این کتاب نیز مورد توجه گسترده قرار گرفت که در این بخش خلاصه این کتاب فصل به فصل ارایه شده است.

مارک داگلاس در ابتدا در شهر دیترویت کارمند یک شرکت بیمه بوده است که توانسته بوده زندگی خوبی برای خود فراهم کند. او با آروزی تبدیل شدن به معامله گری بزرگ در سال ۱۹۸۲ به شیکاگو نقل مکان می کند و در یک کارگزاری در تالار معاملات شیکاگو مشغول به کار می شود.

او در مورد انگیزه اش از روی آوردن به معامله گری دو دلیل را بیان می کند. اول درآمدش کفاف هزینه های سبک زندگی اش را نمی داد. دوم در معامله گری پتانسیل کسب ثروت و سود های بزرگ را دیده بود.

اما آن چیزی که در ابتدا نصیب او می شود شکست بوده است. او ورشکسته شده و تمام دارایی اش را از دست می دهد و مجبور می شود که به کارمندی معمولی تبدیل شود. این شکست به گفته خودش شروع درک بسیاری از مسائلی است که سعی کرده است در کتاب هایش به آنها بپردازد.

کتاب ترید در زون مارک داگلاس
کتاب روانشناسی معامله گر مارک داگلاس- تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی

کتاب Trading In The Zone

نکته جالب در این مورد این کتاب عنوان آن است. عنوان این کتاب خود می توان یک کتاب دیگر باشد. زون(Zone) در ترجمه به فارسی عموما به “منطقه” ترجمه می شوند هرچند معادل دیگر آن ” اختصاص دادن ” می باشد. اما عبارت زون در انجام کاری مفهوم گسترده تری دارد.

اصطلاحا، زمانی که ما کاری را با تمرکز بالا انجام می دهیم، در کار غرق می شویم یا بهتر است بگوییم در یک هماهنگی کامل با محیط و کار در انجام هستیم، در زون(Zone) در حال انجام آن کار می باشیم. عده ای این شرایط را اینگونه تفسیر می کنند که بیشتر بخش ناخودآگاه ذهن ما درگیر شده است. شاید این حالت را بیشتر در نوازندگانی ببینم که غرق در نوت های موسیقی بدون فکر و تامل و تعلل با هماهنگی و سرعتی شگفت انگیز قطعه موسیقی را اجرا می کنند.

برخی روانشناسان معتقند در این حالت است که بهترین آثار هنری خلق می شود. عنوان این کتاب هم به این موضوع اشاره دارد که یک معامله گر باید به این مرحله برسد که در هماهنگی و هم گامی با بازار به ترید مشغول بشود. در این صورت است که موفقیت مستمر را کسب خواهد کرد.

در این خصوص، منابع دیگر در زون بودن را به عنوان آخرین مرحله تکامل یک معامله گر بیان کرده اند و گفته اند که یک تریدر از چهار مرحله دیگر عبور می کند تا به زون برسد. با این اوصاف مزون را می توان منطقه ای ترجمه کرد که معامله کردن در آن موفقیت مستمر در ترید را ضمانت می کند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم، مثالی است که در بالا ذکر شد. مثال نوازنده ای که در یک هارمونی با ساز خود یکی می شود و اثر هنری خلق می کند. ترید کردن هم یک هنر است. زمانی که یک معامله گر با بازار یکی می شود و ترس و استرس در ترید او جایی ندارد و موفقیت در معامله گری را با کمترین زحمت به چشم خواهد دید. موضوعی که مارک داگلاس به زبان خود می خواهد آن را در کتاب Trading In The Zone توضیح دهد.

سید محمود حسینی

دانلود کتاب Trading In The Zone

با توجه به اینکه ترجمه فارسی این کتاب مشمول قانون کپی رایت می باشد، امکان قراردادن ترجمه فارسی برای دانلود وجود ندارد. اما شما می توانید از لینک زیر نسخه اصلی به زبان انگلیسی این کتاب را دانلود کنید یا خلاصه آن را در بخش زیر مطالعه نمایید.

این کتاب را از اینجا دانلود کنید.

فهرست کتاب

در این بخش فصل های خلاصه شده را می توانید مطالعه کنید.

مقدمه مولف

فصل اول : تحلیل تکنیکال، فاندامنتال یا تحلیل ذهنی

فصل دوم: وسوسه( و خطر) ترید

فصل سوم: قبول مسئولیت

فصل چهارم: استمرار، یک حالت ذهنی

فصل پنجم: دینامیک درک و برداشت ذهنی

فصل ششم: چشم انداز بازارها

فصل هفتم: لبه معامله گری، اندیشیدن در حوزه احتمالات

فصل هشتم: تغییر باورها

فصل نهم: ذات و ماهیت باورها

فصل دهم: تاثیر باورها و عقاید بر روی معامله گری

فصل یازدهم: اندیشیدن مانند یک معامله گر

4.4 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها