ویدیوهای تکامل یک معامله گر

برای رسیدن به تکامل در معامله گری لازم است مسیر مشخصی طی شود. شروع این مسیر از آموزش می گذرد. یک معامله گر باید بداند که برای تکامل و رسیدن به سود مستمر در بازار لازم است که به خوبی یاد بگیرد، آن را درک کند و به اجرا گذارد. ویدیوها و مطالب چندرسانه ای به منظور کمک به تکامل یک تریدر تهیه شده است.

آموزش چندرسانه ای و تکامل یک معامله گر

برخلاف زمان گذشته، البته نه چندان دور، به لطف اینترنت و همچنین سایر تکنولوژی ها ساخت فیلم ها آموزشی به این شکل فراهم و ساده نبود و آموزش بسیار سخت و پرهزینه بود.

اما همانطور که با رشد تکنولوژی تکامل در معامله گری سخت تر شده است، سهولت آموزش را نیز در دسترس قرار داده است. البته این سهولت باعث شده است این آموزش های چندرسانه ای مزایا و معایب بسیاری داشته باشند. در مورد مزایا می توان به تنوع آموزش، ارزان و سهل الوصول بودن اشاره کرد که نکته مهمی در تکامل و رشد معامله گران اشاره کرد.

اما در نقطه مقابل معایب بسیاری هم دارد. برای مثال امکان تشخیص مطالب زرد را از مطالب علمی سخت شده است. این موضوع رشد و تکامل معامله گران را دچار اختلال می کند. از طرفی تنوع بسیار بالای مطالب، معامله گران را به سمت اطلاع و یادگیری آنها سوق می دهد. این موضوع باعث می شود که معامله گران زمان زیادی را صرف تماشای این مطالب بکنند. در حالیکه همان مقدار زمان را برای تمرین و عمق بخشیدن به حرفه معامله گری اختصاص نمی دهند.

این موضوع باعث رشد و تکامل معامله گر به صورت نظری و تک بعدی می شود. به عبارت دیگر معامله گر صرفا در مسائل تئوری تکامل می یابد.

چندرسانه ای سایت تکامل در معامله گری

با این حال سعی کرده ایم که برای شما آموزش های چندرسانه ای برای تکامل در مسیر معامله گری تهیه کنیم و تقدیم حضورتان می شود. بسیاری از این ویدیو ها با کمک از ایده ها و نظرات دوستان و همران گرامی در پاسخ به خواست آنها تهیه شده است.

شما می توانید مطالب مختلفی که بصورت چند رسانه ای ارایه شده است را از طریق لینک های زیر مشاهده کنید.


روانشناسی معامله گر

بخش عمده بار تکامل یک تریدر را می توان در حوزه روانشناسی جستجو کرد و با آگاه ی و پاسخ دادن به سوالات حوزه روانشناسی ترید گام مهمی در راستای تکامل تریدر برداشته می شود.

ویدیوهای روانشناسی معامله گر را از این اینجا ببینید.

مدیریت روانی در بازارهای مالی و بورس

سری ویدیوهای مدیریت روانی در بازارهای مالی و بورس به مسائل مهمی از جمله سوی گیری های ذهنی می پردازد که برای هر کسی می خواهد در بازار های مالی اعم از ارزدیجیتال، فارکس و بورس ایران فعالیت داشته باشد، مهم و کاربردی است. این ویدیوها به تریدر کمک می کند که در مسیر تکامل معامله گری اش از انحرافات و ناهمواری هایی که پیش رو دارد اجتناب کند.

ویدیوهای مدیریت روانی در بازارهای مالی و بورس را از اینجا ببینید.

ثبت معاملات

هیچ تکاملی بویژه تکامل یک تریدر بدون درس گرفتن از گذشته کار سختی است. معامله گر زمان، پول و انرژی نامحدود ندارد که اشتباهات را مکررا تکرا کند. او باید یاد بگیرد که از تکرار خطاهای معامله گری که به آنها دچار شده است اصلاح و اجتناب کند. این اصلاح و اجتناب یعنی همان تکامل یک معامله گر در مسیر درست.

ثبت معاملات به معامله گر کمک می کند که گذشته را به درستی ثبت و ضبط کند تا در زمان لازم به آنها برای استفاده از تجربیات گذشته مراجعه کند.

به عبارت دیگر بدون ثبت تریدها، مسیر تکامل یک تریدر بسیار ناهموار و متلاطم خواهد بود. بنابراین برای اینکه مسیر تکامل خود را به عنوان یک معامله گر بازارهای ارزدیجیتال، فارکس و بورس هموار کنید و موفقیت مستمر را به خود هدیه بدهید، حتما خود را به ثبت معاملاتتان عادت دهید.
ویدیوهای ثبت معاملات را از اینجا ببینید.


استراتژی فردی یک معامله گر

استراتژی شما را به مقصد می رساند. استراتژی فردی مسیر کلی و تکامل شخصی شما را با تکامل شما در معامله گری همسو می کند. در واقع تکامل یک تریدر در دل تکامل فردی، شخصیتی و فکری فرد جا گرفته است. هیچ تریدری به تکامل در معامله گری نرسیده است مگر آنکه به تکامل ذهنی و عملیاتی رسیده باشد.

ویدیو های استراتژی فردی یک معامله گر را از اینجا ببینید.

هنر معامله گری

رسیدن به هنر معامله گری، آخرین مرحله تکامل یک تریدر است. زمانی که فرد به این هنر دست می یابد در واقع توانسته است آنچه را آموخته، عمیقا درک کند و به کار گیرد.

ویدیوهای هنر معامله گری را از اینجا ببینید.

از تحلیل تا ترید

در هر مسیری همیشه موانعی بوده است که راه را بر رفتن سد می کند و یا می بندد. یکی از گردنه های و گذرگاه های سخت مسیر تکامل یک تریدر، تبدیل کردن آموخته هایش در حوزه تحلیل به ترید است. در واقع اگر تریدری نتواند آموخته هایش را در حوزه تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال به تریدی ساده، روان، سودآور و مبتنی بر دانش و سیستم معاملاتی اش تبدیل کند، هنوز راه درازی در تکامل در معامله گری دارد.

به نظر می رسد اگر معامله گری بتواند از مانع عبور کند در مسیر تکامل اش در معامله گری بخش قابل توجهی از ماموریت رشد و تکامل اش را طی کرده است. در این ویدیوها به برخی از دلایل این عدم موفقیت اشاره شده است.

ویدیوهای از تحلیل تا ترید را از اینجا ببینید.

کندل استیک ژاپنی

الگوهای شمعی ژاپنی، قدیمی ترین روش تحلیل تکنیکال می باشد که توسط معامله گران ژاپنی مورد استفاده بوده است. امروز نمودار کندلی یکی از محبوب ترین و رایج ترین نمودارهای بازارهای مالی است. کندل استیک یا همان الگوهای شمعی ژاپنی به عنوان یک تکنیک قدرتمند در بحث تحلیل و همچنین درک روانشناسی بازار و روانشناسی معامله گران محبوب بسیاری از معامله گران در بازارهای ارزهای دیجیتال، فارکس و بورس و سهام می باشد.

کندل استیک ژاپنی در ترکیب با سایر روشهای تحلیل تکنیکال مورد استفاده بسیاری از معامله گران می باشد. تریدرها از این الگوهای شمعی را در کنار سایر روش ها برای تقویت سیستم معاملاتی و استراتژی ترید خود استفاده می کنند.

شما می توانید ویدیوهای کندل استیک های ژاپنی را از اینجا ببینید.


سیستم معاملاتی، ابزار موفقیت یک معامله گر

کسانی که حتی تجربه اندکی هم در بازارهای مالی را دارند، می دانند که باید یکسری کارها را با نظم مشخص انجام دهند. برای ثبت یک معامله در کارگزار خود باید، هویت خود را تایید کنند، میزان خرید یا فروش خود را مشخص کنند و کارها دیگری لازم است بایستی با ترتیب انجام گیرد. معامله گران به اجبار تن به این نظم و انضباط می دهند و باید مطابق سیستم القایی عمل کنند وگرنه بروکر معامله آنها را ثبت نخواهد کرد.

همین انجام کارها که بین آنها ترتیب و نظم وجود دارد، یعنی سیستم. سیستم شامل اجزای سازنده آن به علاوه ارتباط بین اجزای آن است.

قبل از اینکه بیشتر به موضوع سیستم بپردازیم به این سوال بیاندیشیم که اگر اجباردر رعایت کردن یک سری اصول و ترتیب بین آنها برداشته شود، چه اتفاقی می افتد. آمار نشان می دهد که بسیاری دوست ندارند زیر بار نظم و انضباط  بروند و زمانی که موضوع اختیاری بشود، می خواهند از اختیارات خود نهایت استفاده را ببرند و آنطور که دوست دارند و دل شان می خواهند عمل کنند.

اهمیتی ندارد که این خواسته با آزادی بشر و سایر مباحث عجیب و پیچیده فلسفی و روانشناسی چه نسبتی دارد. مهم این است که همانطور که بروکر اگر ترتیب اقدامات را رعایت نکنید، معامله شما را ثبت نخواهد کرد در معامله کردن هم اگر نظم و ترتیب را رعایت نکنید، بازار به شما سودی نخواهد داد.

نظم و انضباط همان ارتباطات قدرتمند بین اجرای سازنده سیستم معاملاتی هستند که بدون آن هیچ عنصری از سیستم با هم ارتباط نمی گیرند و نمی توانند با هم و در کنارهم کار کنند و موفقیت یک معامله گر را تضمین نمایند.

در عجیب بودن معامله گری همین بس که اجزای آن بسیار ساده بنظر می رسند اما در کنار هم چنان پیچیده می شوند که هر کسی را می تواند از پای درآورد.

اگر از بیشتر معامله گران در مورد تحلیل، مدیریت سرمایه و روانشناسی ترید بپرسید جواب های تقریبا یکسانی وجود دارد. تحلیل خیلی سخت نیست. مدیریت سرمایه چند تا فرمول ساده است. در روانشناسی هم اگر ترس و طمع را بتوانم کنترل کنم چیزی خاصی نیست. اینها را می توان جمع بندی جواب تریدرهایی دانست که در جمع کردن این مهارت ها و انجام تردید اصولی موفق نشده اند دانست.

آنها یک موضوع مهم را نادیده می گیرند، ارتباط بین اجزا سیستم معاملاتی. چیزی که از خود عناصر سه گانه یعنی تحلیل، مدیریت سرمایه و روانشناسی هم مهم تر است.

آن چیزی که در این دوره خواهید آموخت ایجاد این ارتباطات است. چیزی که شاید مانند همان تحلیل و مدیریت سرمایه ساده بنظر برسد اما شواهد گویای آن است که همین موضوع ساده یا نادیده گرفته شده، یا به خوبی شکل نگرفته است.

شما می توانید ویدیوهای سیستم معاملاتی، ابزار موفقیت یک تریدر را از اینجا مشاهده کنید.


سید محمود حسینی


لطفا نظرات و ایده های خود را در خصوص مباحث ارایه شده و همچنین مباحثی که دوست دارید به آنها پرداخته شود را بیان کنید.

5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها