از تحلیل تا ترید

سیدمحمود حسینی

یکی از اصلی ترین مشکلات تریدرها در بحث معامله کردن این است که زمان و هزینه زیادی را صرف آموختن تحلیل به امید موفقیت در ترید می کنند، اما نه تنها در بلند مدت نمی توانند بهره لازم را از آنچه آموخته اند را داشته باشند بلکه به روش تحلیل و بعد از آن نسبت به خود و توانایی های خود بدبین می شوند. این موضوع و معضل دلایل و موانع مختلفی می تواند داشته باشد. در این سری ویدیوها به مهمترین آنها که جامعیت دارد و بنظر می رسد که بسیاری از معامله گران با آن دست به گریبان هستند بررسی شده است.

بررسی کلی موفق نشدن در ترید کردن

در این ویدیو مقدمه بر این موضوع بیان می شود که دلایل آن بصورت کلی بیان می شود تا هر کدام در ویدیوهای دیگر با جزییات بیشتر بیان شود. در انتهای ویدیو راهکار برای مشکلات بیان شده نیز پیشنهاد شده است.



ماهیت متفاوت تحلیل و ترید

تحلیل و معامله گری ماهیت های متفاوت و متضاد دارند. این نکته علاوه بر اینکه دقت لازم را در تبدیل تحلیل به ترید می طلبد عموما توسط تریدرهای آماتور جابجا می شوند و این امر باعث می شود که آنها توفیقی در استفاده بهینه از تحلیل خود نداشته باشند و نتوانند که آنچه تحلیل می کنند را به ترید تبدیل کنند.



تحلیل خوب، ترید بد

اگر تحلیل گر خوبی هستید و به خوبی تحلیل می کنید اما تریدر خوبی نیستید به احتمال زیاد شما هم با این مشکل در بازارهای مالی مواجه هستید. بعد از آشنایی با این مشکل، حتما راهکارهای ارایه شده را به خوبی بخاطر بسپارید، راجع به آنها بیشتر مطالعه کنید و سعی در پیاده کردنشان در ترید خود داشته باشید.




چرا نمی شود تحلیل را به ترید تبدیل کرد!!؟؟

برخی مواقع شرایط به گونه ای است که امکان تبدیل تحلیل به ترید وجود ندارد. در این ویدیو به بررسی آن می پردازیم اما باید به خاطر داشته باشیم که نباید اجباری درونی داشته باشیم که هر تحلیل یا خواسته ای را به یک خرید یا فروش تبدیل کنیم. این مشکلی است که بسیاری از معامله گران دارند و نمی توانند در گوشه ای نظاره گر باشند تا فرصت مناسب بدست بیایید. آنها فکر می کنند که چون تحلیل کرده اند پس باید معامله ای انجام بدهند.




از تحلیل تا ترید از دیدگاه تفکر سیستمی

در این ویدیو مشکل اینکه چرا نمی توانیم تحلیل را به ترید تبدیل کنیم از نگاهی تفکر سیستمی بررسی می کنیم که چطور همبستگی به عناصر مثلث معامله گری به راحتی می تواند از هم گسسته شود و معامله گر را در معامله کردن دچار مشکل کند.




جابجایی مختصات ذهنی یک تریدر

در این ویدیو در ادامه ویدیو پنجم از سری از تحلیل تا ترید با یک مثال راجع به جابجایی این موضوع که چرا بعد از یک سری معامله موفق دچار شکست می شویم را بررسی می کنیم. در مثال ذکر شده در این ویدیو با استفاده از قانون احتمالات خواهید دید که چگونه ذهن می تواند به راحتی مغشوش شود و دهها هزار حالت ممکن وجود دارد.




ترید تحلیل، تحلیل ترید پس از تحلیل

عنوان این بخش شاید کمی سردرگم کننده باشد، اما در واقع برای یک معامله گر بسیار مهم است که تحلیل خود را ترید کند و آنچه معامله کرده است را به خوبی تحلیل کند. در این ویدیو به بررسی اهمیت و جایگاه این دو مقوله بسیار پر اهمیت پرداخت می شود. ارتباطی که بین آنالیز معاملات انجام شده توسط یک معامله گر و معامله های آتی او وجود دارد از نگاه سیستمی یک بازخورد تقویتی محسوب می شود. هرچه معامله گر بهتر بتواند معاملات قبلی خود را تجزیه و تحلیل کند، بهتر ایرادات و مشکل کار را درک خواهد کرد بنابراین رفع آنها بسیار ساده تر خواهد شد.




سید محمود حسینی



لطفا نظرات خود را به ما درمیان بگذارید تا در این همفکری بیشتر بیاموزیم.



بازگشت به صفحه چند رسانه ای

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها