کتاب و مقالات بازارهای مالی

مقالات و کتاب های منتخب بازار بورس، ارز دیجیتال و فارکس

مطالعه یکی از ستون های اصلی کسب موفقیت مستمر برای تریدرهایی است که می خواهند به قله موفقیت و سود در بازارهای مالی اعم از بازارهای ارز دیجیتال، فارکس و بورس دست پیدا کنند می باشد. بی شک کتاب و مقاله بورس و بازارهای مالی بویژه کتاب های روانشناسی معامله گری مهربان ترین و مهم ترین همراه یک تریدر بازارهای مالی است. همانطور که تیموتی اسلاتر می گوید هر تریدر باید کتابی را که به آن علاقه مند است را همیشه به همراه داشته باشد.

همانطور که قبلا گفته شده است موفقیت یک خط مستقیمی است که باید از آن مراقبت کرد و در این مواظبت از موفقیت باز هم مطالعه نقش غیر قابل انکار و مهمی ایفا می کند. مطالعه باعث می شود که ذهن معامله گر همچنان آماده باشد و از آسیب های تلاطم های بازار در امان بماند.

به دلیل اهمیت این موضوع کتاب ها و مقالات زیادی در خصوص بازارهای مالی نوشته شده است. بسیاری از آنها مربوط به والت استریت و بازار سهام امریکا می باشد. برخی از آنها با شرایط کنونی مطابقت زیادی ندارند. برخی از آنها به روز شده اما تعداد زیادی از آنها تغییر نداشته اند، اما بازهم مطالب ارزشمندی از دل این کتاب ها و مقالات می توان یافت.

این مسئله هم یک نکته مثبت است و هم یک عیب است. تعدد کتاب و مقاله گاها معامله گران را سردرگم می کند، که این یک عیب در انتخاب کتاب مناسب است. از طرفی فراوان بودن مطالب به این معنی است که اگر معامله گری بخواهد کتاب و مقاله ای را مطالعه کند با عبارت “کم یاب یا نیست!” مواجه نخواهد شد.

مسئله دوم در بحث کتاب ها و مقالات زبان انتشار آنهاست. عمده این کتاب ها و مقالات به زبان انگلیسی هستند. این موضوع باعث شده است که بهره بردن از این منابع برای بسیاری از معامله گران ایرانی سخت باشد. هرچند برخی از کتاب ها به فارسی نیز ترجمه شده اند اما گاها در فراینده ترجمه به دلایلی که ذکر خواهد شد به جان مطلب صدمه وارد می شود. یکی از مهمترین دلایل این موضوع این است که برخی از مترجمین عزیز تریدر نیستند و با مفاهیم بازارهای مالی آشنایی ندارند و مهمتر از همه حالات ها و شرایط ترید را تجربه نکرده اند. از طرف دیگر معامله گرانی که دست به ترجمه می زنند گاها مترجم حرفه ای نیستند و به دلیل نقصان در هر دو طرف، این مسئله پیش می آید.

البته ترجمه های بسیار ارزشمند و خوبی هم وجود دارد که جا دارد از مترجمین این کتابها تشکر کرد که فرصت بهرمندی از این کتاب های خوب و ارزشمند را برای معامله گران ایرانی فراهم می کنند.

در اینجا سعی شده است که به مرور برخی کتاب ها و مقالات، خلاصه و گاها تحلیلی در مورد آنها ارایه شود. این منابع در حوزه روانشناسی بازار و روانشناسی ترید و همچنین سایر منابع مربوط به تحلیل و مدیریت سرمایه خواهد بود.

سید محمود حسینی

کتاب پله های ترقی معامله گر

برای مطالعه و دانلود کتاب ها و مقالات می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید.

مقاله هفت عادت معامله گران خیلی موفق

مقاله ویژگی معامله گران موفق

خلاصه کتاب Trading in the Zone نوشته مارک داگلاس

4.3 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها