خلاصه کتاب ترید در زون مارک داگلاس

مقدمه مولف

هدف هر معامله گر کسب سود مشخص و مستمر است، اما چرا معامله گران کمی به این موفقیت می رسند و عامل موفقیت آنها چیست؟ تفاوت بین معامله گران موفق و ناموفق در شیوه تفکر آنهاست. به عبارتی آنها به گونه متفاوتی فکر می کنند. من درسال ۱۹۸۷ معامله گری را آغاز کردم. با آنکه در کار خودم موفق بودم فکر می کردم که در ترید هم موفق خواهم بود اما من در سال ۱۹۸۱ ورشکسته شدم و دلیل آن شیوه انجام معاملاتم و تفکرات نادرست بود.

البته از تجربیات اولیه چیزهای زیادی در روانشناسی معامله گری آموختم و شروع به تالیف اولین کتابم با عنوان معامله گر منضبط نمودم. برخلاف تصورم نوشتن آن هفت و نیم سال طول کشید. سمینارها و کارگاه های زیادی برگزار کردم و با افراد زیادی ملاقات کردم.

آنچه دریافتم این است که اساسی ترین مشکل نحوه تفکر ماست. یک مفهوم جدانشدنی در نحوه عملکرد ذهن ما وجود دارد که با خصوصیات بازار همخوان نیست. معامله گرانی که ترسی در بازار ندارند و روی اطلاعاتی که ترسی در آنها ایجاد نکند، تمرکز می کنند موفق هستند. اگر خلاصه بگوییم:

لازم نیست برای بدست آودن پول از آینده باخبر باشید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

امکان هر رخدادی وجود دارد.

هرلحظه یکتاست و تجربه منحصر به فردی می باشد.

فارغ از نتیجه که به دست می آورید باید منتظر باشید که دوباره موقعیت مطابق سیستم معاملاتی شما پیش بیاید. در این صورت است که متوجه خواهید شد آیا آن استراتژی نتیجه بخش است یا نه. این نظم به شما در کسب اعتماد به نفس کمک خواهد کرد.

بسیاری از معامله گران باور ندارند که عمده ضررهای آنها به خاطر شیوه تفکر آنهاست. در کتاب معامله گر منضبط برخی از مشکلات معامله گران را شناسایی کردم. در این کتاب می خواهم ثابت کنم تحلیل های بیشتر و پیچیده تر راه حل مشکل نیست و معامله گر را قانع کنم که رویکرد و حالت ذهنی اوست که میزان کسب سودش را تعیین می کند.

در معامله گر عقاید و ذهنیت هایی را پرورش دهم که بر اساس احتمالات پیش برود. یعنی ساختار ذهنی یک تریدر حرفه ای.

به تناقضات و کشمکش های درونی اشاره کنم که برای معامله گر حین ترید رخ می دهد.

هدف این کتاب پرورش ذهن حرفه ای است. این کار را می خواهم با آموختن تغییر در شیوه تفکر به شما انجام بدهم. باید با استراتژی معاملاتی خود لبه را مشخص می کند، اعتماد نمایید و بدانید که لبه یعنی احتمال حرکت قیمت به یک سمت کمی بیشتر از سمت دیگر است و هر چه بیشتر اعتماد کنید بیشتر بدون تنش معامله می کنید.

بازگشت به فهرست کتاب Trading In The Zone

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها