فصل چهارم – استمرار

بعد از سه فصل امیدواریم به این نتیجه رسیده باشید که معامله گر بودن دلیل نمی شود که مانند یک معامله گر فکر کنید به استمرار که یک حالت ذهنی است برسید.

اگر مسئله معامله کردن است که با فشار یک دکمه انجام می شود پس چرا حرفه ای شدن در آن مشکل است که خود این یک نتاقض است.

اندیشیدن درباره معامله گری

هر آنچه در معامله گری رخ می دهد تابع گرایشات، باورها، نیازها، تمایلات و یا همان ساختار ذهنی شماست. شادی، غم و … حالتی از ذهن هستند که ممکن است موقت باشد اما اگر مدل ذهنی تان به نحوی باشد در حلتی باشید که شرایط برای خوشحالی در ذهنتان مساعد باشد، بدون دلیل خوشحال خواهید بود.

موفقیت مستمر هم اینگونه است. معامله گران موفق تلاشی برای آن نمی کنند بلکه حالتی ذهنی برای آنهاست. در این شرایط شما آنچه لازم است می بیند و آنچه لازم است را انجام می دهید. و اینگونه بهترین معاملات خود را انجام دهید.

معامله گران موفق در جریان بازار قرار می گیرند. وقتی که در جراین قرارمی گیرند در متن آن هستند نیازی به تلاش نیست. چون هیچ مقاومتی وجود ندارد. در واقع این کار است نه سعی در انجام کار.

برای استمرار باید مدل ذهنی به گونه ای باشد که اطلاعات را از بازار بر اساس توقع خود انتخاب نکنید.

ترس منشا بسیاری از خطاهاست و مانع می شود که همراه با جریان بازرا باشید. ترس باعث مبارزه با خودتان و بازار می شود. مبارزه ای که در ذهن شماست.

برای نترسیدن باید یاد بگیرید ریسک پذیر باشید.

مفهوم واقعی ریسک پذیری

ریسک پذیری مهمترین موضوع برای موفقیت است و این فرضیه که ورود به بازار به معنی ریسک پذیری است، اشتباه است. ریسک پذیری برای استمرار در معامله گری موفق حیاتی است.

ریسک پذیری یعین بدون اینکه دچار کوچکترین درد و رنجی شویم تمام نتایج حاصل از یک معامله را بپذیریم. از دست دادن مکانیزم دفاعی ذهن را فعال نکند. نتایج و عواقب کار خود را در نظر نگیریم چون ما را دچار هراس می کند و سیستم دفاعی ذهن را فعال می کند.

اگر سیستم دفاعی ذهن فعال نشود فقط بر اساس سیستم معاملاتی تان وارد بازار شوید در این صورت نهایت استفاده  را از پتانسیل خود خواهید برد.

بسیاری به اشتباه اینگونه تصور می کنند که معامله گران حرفه ای با اعصابی پولادین و شجاعی ویژه با ترس مقابله می کنند. در حالیکه آنها بدلیل پذیرش ریسک هیچ ترسی در وجود ندارند که بخواهد با آن هم مقابله کنند.

محیط ذهنی خود را تحلیل کنید

به یاد داشته باشید وقتی تهدید از بین برود،‌ ترس هم از بین می رود و وقتی ترس از بین برود خطاهای مربوط به آن هم ناپدید می شوند. این سبک اندیشیدن برای موفقیت مستمر در بازار لازم است.

باید بدانید که از شرایط یک معامله گر ایده آل چند درجه فاصله دارید و برای کاهش این فاصله شما نیاز به تلاش دارید.

باید بدانید که برای اصلاح باید روی آن کار کنید تای اینکه بخواهید با آن کنار بیایید و زندگی کنید.



بازگشت به فهرست کتاب Trading In The Zone

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها